Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Bon Bon Bonnetje
E-mail: Info@bonbonbonnetje.nl
Website: www.bonbonbonnetje.nl
Artikel 1 - Definities
Bon Bon Bonnetje : Bon Bon Bonnetje , gevestigd te Meppel , KvK-nummer 91474361.
Klant: degene met wie Bon Bon Bonnetje een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: Bon Bon Bonnetje en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Bon Bon Bonnetje .
Bon Bon Bonnetje en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Bon Bon Bonnetje en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
 Artikel 3 - Prijzen
Bon Bon Bonnetje hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Bon Bon Bonnetje mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen
altijd wijzigen.
Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Bon Bon Bonnetje niet kon voorzien ten
tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
prijsverhogingen.
De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij
de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten
ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te
leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
Bon Bon Bonnetje mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag
verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die Bon Bon Bonnetje hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de
Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Bon Bon Bonnetje aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke
hoeft te stellen.
Bon Bon Bonnetje mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling
eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
Wanneer de Klant in verzuim is, mag Bon Bon Bonnetje het recht van reclame inroepen ten aanzien van de
onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
Bon Bon Bonnetje maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan
de Klant.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende
producten onmiddellijk retourneren aan Bon Bon Bonnetje , tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken.
Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
het product is gebruikt
het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s
het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van
vrijetijdsbesteding betreft
het product een los tijdschrift of losse krant is
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar
Info@bonbonbonnetje.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van
Bon Bon Bonnetje , www.bonbonbonnetje.nl.
De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar
Bon Bon Bonnetje , bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Bon Bon
Bonnetje heeft geretourneerd, dan zal Bon Bon Bonnetje eventuele door de consument betaalde verzendkosten
binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Bon Bon Bonnetje voor zover de volledige bestelling
wordt geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan
betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11 - Retentierecht
Bon Bon Bonnetje kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden,
totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Bon Bon Bonnetje heeft betaald, tenzij de Klant voor die
kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Bon 
Bon Bonnetje .
Bon Bon Bonnetje is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn 
retentierecht.
Artikel 12 - Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Bon Bon Bonnetje te 
verrekenen met een vordering op Bon Bon Bonnetje .
Artikel 13 - Eigendomsvoorbehoud
Bon Bon Bonnetje blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Bon 
Bon Bonnetje met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het 
tekortschieten in de nakoming.
Tot die tijd in lid 1 kan Bon Bon Bonnetje gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, 
vervreemden of op een andere manier bezwaren. 
Wanneer Bon Bon Bonnetje gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst 
ongedaan gemaakt en mag Bon Bon Bonnetje van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 - Levering
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Levering vindt plaats bij Bon Bon Bonnetje , tenzij anders wordt afgesproken.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Bon Bon Bonnetje zijn verplichtingen 
opschorten totdat de Klant betaalt.
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Bon Bon 
Bonnetje kan tegenwerpen.
Artikel 15 - Levertijd
De levertijden van Bon Bon Bonnetje zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten 
ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft 
gekregen van Bon Bon Bonnetje .
De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Bon Bon Bonnetje 
 later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is 
afgesproken of wanneer Bon Bon Bonnetje niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn 
aangemaand of de Klant en Bon Bon Bonnetje iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 - Feitelijke levering
De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17 - Transportkosten
De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Bon Bon Bonnetje schriftelijk iets anders hebben 
afgesproken. 
Artikel 18 - Verpakking en verzending                 
Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de
vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan
kan hij Bon Bon Bonnetje niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan
producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Bon Bon Bonnetje . Doet de Klant dit niet, dan
kan hij Bon Bon Bonnetje niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 - Bewaring
Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor
rekening van de Klant.
Artikel 20 - Garantie
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage
of constructie of ondeugdelijk materiaal.
De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen
partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de
macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart Bon Bon Bonnetje tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Bon Bon
Bonnetje geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 - Klachten
De Klant moet een door Bon Bon Bonnetje geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op
eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten,
dan moet de Klant Bon Bon Bonnetje daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de
tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Bon Bon Bonnetje hiervan
op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Bon Bon Bonnetje
 hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Bon Bon Bonnetje .
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Bon Bon Bonnetje andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 23 - Ingebrekestelling
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Bon Bon Bonnetje .
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Bon Bon Bonnetje ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 24 - Aansprakelijkheid Klant
​​Wanneer Bon Bon Bonnetje een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk 
aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 
Artikel 25 - Aansprakelijkheid Bon Bon Bonnetje
Bon Bon Bonnetje is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door 
opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer Bon Bon Bonnetje aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband 
houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Bon Bon Bonnetje is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan 
derden.
Wanneer Bon Bon Bonnetje aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten 
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen 
schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de 
aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts 
indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 
Artikel 26 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Bon Bon Bonnetje vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit 
de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 27 - Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Bon Bon Bonnetje toerekenbaar tekortschiet in de 
nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar 
bijzondere aard of geringe betekenis. 
Is de nakoming van de verplichtingen door Bon Bon Bonnetje nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden 
nadat Bon Bon Bonnetje in verzuim is. 
Bon Bon Bonnetje mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit 
de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Bon Bon Bonnetje kennis heeft genomen van 
omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 
Artikel 28 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Bon Bon Bonnetje door de Klant niet aan Bon 
Bon Bonnetje kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Bon Bon Bonnetje 1 of meer verplichtingen naar de Klant 
niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Bon Bon Bonnetje kan nakomen. 
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als 
Bon Bon Bonnetje de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.   5.
Bon Bon Bonnetje hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Bon 
Bon Bonnetje hiervan voordeel heeft. 
Artikel 29 - Wijziging overeenkomst 
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Bon 
Bon Bonnetje de overeenkomst aanpassen. 
Artikel 30 - Wijziging algemene voorwaarden
Bon Bon Bonnetje mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Bon Bon Bonnetje altijd doorvoeren. 
Ingrijpende wijzigingen zal Bon Bon Bonnetje zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst 
opzeggen. 
Artikel 31 - Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Bon Bon Bonnetje aan anderen overdragen zonder 
schriftelijke toestemming van Bon Bon Bonnetje . 
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 
Artikel 32 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit 
geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de 
buurt komt van wat Bon Bon Bonnetje bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Bon Bon Bonnetje is 
Nederlands recht van toepassing. 
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Bon Bon Bonnetje is exclusief bevoegd om kennis te 
nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Bon Bon Bonnetje , tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 06 januari 2024.